Wybór usług telekomunikacyjnych dla małych i średnich firm – na co zwrócić uwagę?

Skuteczna komunikacja ma ogromne znaczenie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. Jak o nią zadbać? Sprawdź, które usługi telekomunikacyjne są niezbędne i dowiedz się, co wziąć pod uwagę podczas wyboru najlepszej oferty.

Z jakich usług telekomunikacyjnych korzystają małe i średnie firmy?

Zgodnie z definicją, do usług telekomunikacyjnych zalicza się wszelkie usługi polegające na transmisji, emisji i odbiorze sygnałów, tekstów, obrazów lub dźwięków, a także informacji drogą kablową, radiową, optyczną i poprzez inne systemy elektromagnetyczne. W praktyce jest to więc szeroki wachlarz usług. Które z nich są najczęściej wykorzystywane przez małe i średnie przedsiębiorstwa? Zazwyczaj są to:

  • telefonia stacjonarna – do prowadzenia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, także w formie call center,
  • telefonia mobilna – usprawnia kontakt z pracownikami, klientami i partnerami biznesowymi,
  • dostęp do Internetu – pozwala na przesyłanie danych, przeprowadzanie transakcji oraz ułatwia współpracę na odległość.
Polecamy  Kursy które pomogą Ci awansować

W zależności od specyfiki firmy, wszystkie lub tylko część z wymienionych usług może okazać się niezbędna. Warto też pamiętać, że rozwój technologiczny trwa nieprzerwanie. A to oznacza, że każde z tych rozwiązań wciąż przechodzi modyfikacje. Dlatego wybór odpowiednich może wydawać się skomplikowany.

Internet dla firm – najważniejsze parametry

Internet to jedna z najważniejszych usług telekomunikacyjnych, bez której trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu we współczesnym świecie. Dzięki sprawnemu połączeniu z siecią można m.in. zarządzać danymi, wysyłać pliki, pracować z aplikacjami online i znacznie więcej. Do wyboru są zaś różne technologie dostarczania Internetu, takie jak np. sieć DSL i ADSL, Internet mobilny oraz światłowodowy. Co warto więc wziąć pod uwagę, dobierając rodzaj Internetu? Kluczowe są przede wszystkim:

  • niezawodność,
  • stabilność,
  • prędkość,
  • bezpieczeństwo.
Polecamy  Jak rozwinąć umiejętności przywódcze

Dlatego w małych i średnich firmach doskonale sprawdza się Internet światłowodowy, który cechuje się szybkością, niską awaryjnością oraz odpornością na zakłócenia. Sprawdzając oferty poszczególnych operatorów, pamiętaj też, aby upewnić się, jak wygląda u nich wsparcie techniczne i dbałość o bezpieczeństwo.

Jak dobrać telefonię mobilną do potrzeb przedsiębiorstwa?

Telefonia mobilna to sposób na skuteczną komunikację w biznesie. Z tego powodu w małych i średnich przedsiębiorstwach liczni pracownicy korzystają z telefonów służbowych. Co zrobić, aby wiązało się to z jak najmniejszymi kosztami dla firmy? Najlepsza będzie oferta z:

  • nielimitowanymi rozmowami i SMS-ami w Polsce,
  • wysokimi pakietami Internetu mobilnego,
  • opcją wzięcia telefonu dla pracownika w dzierżawę.

Sprawna telefonia stacjonarna o wysokim standardzie

Telefonia stacjonarna to przede wszystkim standardowa transmisja danych za pośrednictwem linii telefonicznych (ISDN) lub komunikacja głosowa przez łącze internetowe (VoIP). Która jest lepsza? Wszystko zależy od rodzaju firmy. Ważne jest za to, aby przekaz głosowy był stabilny, a stawki za połączenia atrakcyjne.

Polecamy  Jak negocjować wynagrodzenie

Rozwiązania telekomunikacyjne idealnie dopasowane do Twojego biznesu

Jakie powinny być usługi telekomunikacyjne w małej lub średniej firmie? Niezawodne i szyte na miarę Twoich oczekiwań. Dlatego warto przyjrzeć się ofercie INEA. Znany operator proponuje stabilny Internet światłowodowy o prędkości do 1000 Mb/s, telefonię mobilną oraz stacjonarną ISDN lub VoIP. Dedykowany opiekun biznesowy zajmie się idealnym dobraniem oferty.

Sprawdź także

Polecamy

Sekrety zdrowego odżywiania

Sekrety zdrowego odżywiania Zdrowe...

Jak zachować energię przez cały dzień

Jak zachować energię...

Jak zbudować odporność bez leków

Jak zbudować odporność...

Sekrety zdrowego kręgosłupa

Sekrety zdrowego kręgosłupa Kręgosłup...